Welkom. Uw laatste bezoek was vrijdag 18 mei 2012 02:57.
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-04-2011 17:25.
VS 2010: WebservicesnlPortType inloggen, hoe?
- Geplaatst op maandag 03 januari 2011 16:24Ik heb in Visual studio 2010 een service reference aangemaakt, en ik probeer daarme te zoeken naar een postcode, alleen lukt dit niet. Ik krijg een melding dat ik niet ben ingelogd. Met een webreference gaat het goed, maar met een service reference lukt het niet: Ik roep het op de volgende manier aan:
service.WebservicesnlPortType connect = new service.WebservicesnlPortType();
string reactid = connect.login(username, password);
service.HeaderAuthenticate authHeader = new service.HeaderAuthenticate();
connect.reactid = reactid;
//en hier mis ik dus mogelijkheid om de HeaderAuthenticateValue van de service te vullen omdat deze niet bestaat, mis ik iets hier?
return connect.addressPostcodeSearch(searchaddress); - Geplaatst op dinsdag 04 januari 2011 09:58AdminWebservices.nl crewHelaas beschik ik hier niet over Visual studio 2010. Als ik het goed begrijp is het probleem dat het toevoegen van de authenticatie header aan de uiteindelijke request niet lukt?
- Geplaatst op dinsdag 04 januari 2011 15:56Dat klopt, als ik het via een Webreference doe (zie onderstaande code), dan werkt het.
Maar als ik het via WebservicesnlPortType dan kan ik de property HeaderAuthenticateValue niet vinden, ik heb geen idee
in welke klasse of interface deze property zit.
code:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
public static DutchAddress.PCReeks AddressPostcodeSearch(string username, string password, string postalcode, string housenumber) { client = new DutchAddress.Webservicesnl(); reactid = client.login(username, password); string searchaddress = postalcode + housenumber; //// Set authentication SOAP header, to authenticate our subsequent calls DutchAddress.HeaderAuthenticate authHeader = new DutchAddress.HeaderAuthenticate(); authHeader.reactid = reactid; client.HeaderAuthenticateValue = authHeader; return client.addressPostcodeSearch(searchaddress); } - Geplaatst op woensdag 05 januari 2011 10:46AdminWebservices.nl crewOp MSDN kwam ik het volgende artikel tegen: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/whew6x7f.aspx
Hierin wordt volgens mij precies beschreven wat je hierboven gepost hebt. Dit zou dus moeten werken. Kun je de XML die gegenereerd wordt voor het request posten? - Geplaatst op maandag 14 maart 2011 13:52Bij mij werkt het ook alleen via een .net 2.0 webservice reference en niet via een standaard service reference.
Iemand hier al een oplossing voor gevonden? - Geplaatst op vrijdag 01 april 2011 23:25Beste Webservices,
Ik heb het zelfde probleem. Wij gebruiken visual studio 2010 en daarin gebruik je met .net 4 geen web reference meer maar service reference.
Jullie hebben wel een voorbeeld van web maar niet van service. Kunnen jullie daar ook een example van maken want op dit moment werkt het niet. De web reference is een oude manier van programmeren en dat zou liever niet meer gebruikt te worden.
Met vriendelijke groet,
Henk - Geplaatst op woensdag 20 april 2011 17:25Hallo developers,
Ik heb het gevonden om het werkend te krijgen. Ik gebruik deze code op dit moment.
Eerst aan maken van aantal services daarna in loggen en opvragen en uitloggen.
Ik heb de webservices in een keer binnen gehaald misschien handig om het per Webservices te doen Address / Routeplanner etc Weet niet of het sneller is.
Als iemand nog verbeteringen heeft hoor ik het graag
code:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
nl_webservices_ws1.WebservicesnlPortTypeClient connect = new nl_webservices_ws1.WebservicesnlPortTypeClient(); nl_webservices_ws1.HeaderAuthenticateType Headerauthenticatietype = new nl_webservices_ws1.HeaderAuthenticateType(); nl_webservices_ws1.HeaderLoginType Headerlogintype = new nl_webservices_ws1.HeaderLoginType(); nl_webservices_ws1.PCReeks result = new nl_webservices_ws1.PCReeks(); Headerlogintype.username = "Username"; Headerlogintype.password = "Password"; connect.login(Headerlogintype, ref Headerauthenticatietype, "Username", "Password"); string address = Postcode + Huisnummer; result = connect.addressReeksPostcodeSearch(Headerlogintype, ref Headerauthenticatietype, address); connect.logout(Headerlogintype, ref Headerauthenticatietype);
Dit onderwerp heeft 6 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 20-04-2011 17:25.